Aquest tema dels diners del qual parlava s'ha de tenir molt en compte. Les
matemàtiques són claus en aquest projecte. Cal fer un pressupost inicial de
quan ens pot costar tot plegat per saber quants diners hauríem d'aconseguir i, alhora,
anar ajustant i calculant per saber si el que anem aconseguint és suficient o hem
de retallar més.
D'entrada, hauran de decidir quin transport utilitzar per arribar fins el
lloc escollit i pensar en l'allotjament
i l'alimentació. Hauran de comparar
vehicles i discutir els pros i contres de cadascun, com també buscar càmpings i
cases de colònies.
Pel que fa als àpats, pel preu que
suposa, segurament es decidirà cuinar. Es poden dur entrepans pel primer dia però
pels altres àpats la mainada haurà hagut de decidir el menú i haurà hagut
d'anar a comprar els aliments o bé decidit que compraran allà si saben que hi
ha possibilitat. També es poden fer grups i horaris per cuinar i per la neteja
dels estris.
Més endavant, un cop la part logística
bàsica ja estigui avançada, hauran de decidir una mica què volen veure i fer una mica un horari. Hauran de llegir i
informar-se molt i tenir una mica present l'objectiu o objectius del viatge.
Pot ser un viatge en el qual es prioritzi
la natura, per exemple. Aleshores segurament serà a la platja o a la muntanya i
hauran de planificar quines excursions volen fer o a quines platges volen
estar. També pot ser un viatge més cultural si tenen interès per museus,
edificis i ciutats o d'aventura si estan interessats per l'esport, per
exemple.
Per fí, arribarà el moment de començar a
pensar en la motxilla i la climatologia per saber quina roba s'ha
de dur.
Una opció molt interessant que m'ha
vingut a la ment és que tot el grup escrigui una llista de les coses a
dur en comptes de fer que la
direcció del centre escrigui la típica carta per a les famílies. Fins i tot
la reunió que les mestres acostumen a
fer als pares i mares per informar sobre la sortida la podrien fer les
criatures no?
Aleshores ja només quedarà, gairebé,
comprovar que estigui tot a punt i emprendre el viatge. I fins aquí ja hauran
après tant! Per exemple, no cal dir que en aquesta última part es treballa
moltíssim l'assignatura de llengua no? Quina millor opció que aquesta per
practicar l'escriptura (dependent de l'edat de la qual es tracti) i l'expressió
oral de manera significativa?
No obstant, en aquest projecte, el durant i el després són igual d'importants que
l'abans. Per això l'ideal és que el treball continuï els dies del viatge i
després.
I què es pot fer un cop tot acabat? Doncs
una valoració amb coses a millorar
per la propera vegada, una crònica-diari
de les vivències i emocions compartides, una explicació del viatge a les famílies o a la mainada de l'escola...
I fins aquí aquesta possible guia del
projecte. La qüestió és deixar-se portar i anar fent tot el que vagi sorgint. No pretenia fer una programació perfecte
d'aquest projecte, sinó, simplement, explicar-vos una mica la idea. Es
tracta de treballar totes les intel·ligències i assignatures possibles i
aprendre de manera significativa.
Tampoc
nosaltres hem fet una planificació a seguir sí o sí en aquest viatge en el qual
ens trobem immersos. Es tracta d'improvisar una mica també, tenir una idea
inicial i a partir d'aquí anar avançant. Per cert, amb el vostre permís, els propers diumenges m'agafaré unes
vacancetes del blog, ara sí. Molt bones festes de Nadal i fins la tornada!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada