diumenge, 26 d’octubre de 2014

EL TRICENTENARI

Us recordo que, tal i com us vaig anunciar la setmana passada, vilaweb publica cada dia un conte tradicional relatat pel rondallaire Albert Estengre. 

La setmana passada ja us en vaig penjar un. Avui en comparteixo un altre que també m'ha agradat molt: El tricentenari. http://www.vilaweb.tv/300-contes-per-a-un-tricentenari-el-tricentenari

diumenge, 19 d’octubre de 2014

EL NEN ALCOVA

300 contes per a un Tricentenari.

Vilaweb publica enguany un conte tradicional cada dia, en vídeo, relatat pel rondallaire Albert Estengre. 

Avui en comparteixo un amb tots i totes vosaltres: El nen alcova. http://www.vilaweb.tv/300-contes-per-a-un-tricentenari-el-nen-alcova

diumenge, 12 d’octubre de 2014

LES LLEIS MAI HAN ACONSEGUIT CANVIAR L'ESCOLA. L'ESCOLA SEGUIRAN FENT-LA ELS I LES MESTRES.


https://www.youtube.com/watch?v=S0dRD1HaRIk


Avui us deixo aquesta entrevista al pedagog Francesco Tonucci, un mestre especialment crític amb la LOMCE i amb el sistema educatiu. En una entrevista amb Manel Alías diu que la majoria de sistemes educatius no estan plantejats pensant en els alumnes i que cal repensar-ho pràcticament tot.

diumenge, 5 d’octubre de 2014

QUÈ PODEM FER PER ENSENYAR MILLOR L'ANGLÈS?


Avui, remenant dins la meva carpeta d’articles relacionats amb l’educació, n’he trobat que ja fa un any que va ser escrit per Antoni Bassas al diari Ara (23/11/2013). És ben curtet però continua essent totalment actual i m'ha semblat interessant de compartir-lo amb vosaltres.

"¿Hem de resignar-nos que alumnes amb deu o dotze anys de classes d'anglès acabin l'ESO sense escriure'l o parlar-lo bé? Per què moltes famílies han de pagar dues vegades per l'anglès dels seus fills: el rebut de l'escola i el de l'acadèmia extraescolar? A la Jornada Multilingüe de la Fundació de l'Escola Cristiana de Catalunya, un professor recorda que és difícil ensenyar un idioma a 35 persones alhora. I un altre es pregunta què pot fer un simple professor per canviar els resultats, si està obligat per un programa? La resposta és clara: tots els avenços han vingut quan algú ha assumit més responsabilitat de la que li tocava i s'ha atrevit a canviar el que no funcionava. Allà on no arribin les solucions del departament, que hi arribi la responsabilitat individual."

Bona setmana!