El Saló de l'Ensenyament és una de les
grans cites de l'any que considero imprescindibles per conèixer cap a on va
l'ensenyament a Catalunya, quines novetats hi ha al mercat i de quina manera
ens podem continuar formant.
És una trobada adreçada a estudiants, a
persones del món de l'ensenyament i a tota la ciutadania que tingui ganes d’aprendre
i formar-se.
És, doncs, un element clau en la orientació, en el qual hi participen des d'expositors d'universitats, altres estudis superiors i complementaris, fins a parades de formació professional, idiomes, batxillerat i serveis educatius.
Una de les novetats d'aquest any, molt
lògica i necessària tenint en compte el moment en què estem vivint, és la
importància que se li ha donat a l’emprenedoria i a les noves tecnologies. Són
dos dels àmbits que estan més relacionats amb l’educació actualment i que, per
tant, cal conèixer.
Així doncs, aquest any he parat especial atenció (a més d'informar-me d'estudis d'anglès, postgraus i màsters, dansa, altres carreres universitàries...) a les novetats tecnològiques de cara a les escoles.
Així doncs, aquest any he parat especial atenció (a més d'informar-me d'estudis d'anglès, postgraus i màsters, dansa, altres carreres universitàries...) a les novetats tecnològiques de cara a les escoles.
El tema d’emprenedoria encara em queda
pendent, ja que també el considero clau en aquest món en què el futur serà d’aquelles
persones capaces de crear projectes i dur-los a terme.
El coordinador de "Systemika, centre
de formació", Eugeni Cháfer, m'ha informat extensament sobre les grans
novetats de les TIC a l'aula i m'ha ensenyat quins són els nous elements
didàctics per a l'ensenyament dels primers cicles de primària i infantil. Us
n’intentaré fer cinc cèntims, parlant-vos de les dues eines que més m'han
interessat.

"Ninus" és l’anomenada
projecció immersiva. Per entendre'ns els que encara ens queda molt per
aprendre, és com una pissarra digital però al terra, a l’espai més natural pels
més petits. La mestra és la que dirigeix l’activitat a través d''una tauleta
tàctil i els continguts poden ser desenvolupats i dissenyats per ella mateixa.
Per altra banda, la segona eina que em
proposo explicar és la "Nova Smart Table 422i", la taula interactiva
que combina l’aprenentatge i el joc. En aquest cas, la col·laboració entre els
infants pot ser de fins a vuit, i la mestra no té la necessitat de
participar-hi activament, per això hi ha la possibilitat d'autocorrecció de les
activitats.
Com en l'eina anterior, també el
professorat pot ser el que crea les activitats, però ja existeixen més de 1500
activitats ja disponibles i gratuïtes per ser utilitzades i modificades segons
les necessitats del grup-classe.
Tot plegat, dos elements didàctics que acaben de sortir del forn, que recomano moltíssim a totes les escoles i que ja m’estan donant noves idees per, tal com escrivia abans, crear projectes. Cal saber quines són les necessitats dels nens i nenes i de l’educació d'avui dia i donar-hi resposta.
Tot plegat, dos elements didàctics que acaben de sortir del forn, que recomano moltíssim a totes les escoles i que ja m’estan donant noves idees per, tal com escrivia abans, crear projectes. Cal saber quines són les necessitats dels nens i nenes i de l’educació d'avui dia i donar-hi resposta.
En resum, unes hores realment útils i
necessàries per tal de conèixer cap a on va l’educació actual.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada