diumenge, 24 de novembre de 2013

ELS REPTES: UN DELS 5 VALORS BÀSICS DE L'ESCOLA D'ANGLATERRA


Avui, 24 de novembre de 2013, us explico una mica més sobre l'escola a la qual tinc la oportunitat d'estar aprenent i ensenyant cada dia: Dartington C of E Primary School.

Fa unes setmanes (el dia 20 d’octubre, concretament) us vaig parlar del disseny del centre: http://www.mireiaserra.cat/2013/10/una-escola-dissenyada-per-aprendre.html i us vaig avançar que tenen cinc valors bàsics: la creativitat, els reptes, la reflexió, l’empatia i la compassió. Doncs bé, avui em proposo explicar-vos el segon d’aquests cinc pilars: els reptes.

dimecres, 20 de novembre de 2013

DIA MUNDIAL DE LA INFÀNCIA


Els infants tenen les seves pròpies maneres de veure, pensar i sentir; res més insensat que pretendre substituir-les per les nostres.

Jean J. Rousseau

20 de novembre, Dia Mundial de la Infància

diumenge, 17 de novembre de 2013

VOLAR




Us deixo amb aquest vídeo que he recordat mentre escrivia i us recomano moltíssim.

Avui, diumenge 17 de novembre de 2013, em ve molt de gust explicar-vos el perquè d'aquest disseny del blog. El perquè d'aquest cel tan blau amb un avió. I per què avui?

Doncs perquè avui que he volat de nou. I sóc immensament feliç.

diumenge, 10 de novembre de 2013

MILLORES PER ESDEVENIR GRANS MESTRES (FINLÀNDIA 3)

Acabo, avui sí, 10 de novembre, amb la reflexió a partir del documental sobre Finlàndia de Singulars: “Millorar l’educació per millorar la societat”, de Xavier Melgarejo. En els dos articles anteriors em vaig centrar en el sistema educatiu finlandès. Ara toca parlar del nostre país, de les nostres universitats i dels i de les nostres mestres.

La meva opinió, la que m’he anat formant des de fa molts anys i de la qual estic completament convençuda després d’haver estat quatre anys estudiant el Grau, és que les universitats no acaben de funcionar com haurien, i els i les mestres no som com hauríem de ser.

Recordo la magnífica sorpresa, negativa, evidentment, que em vaig endur després d'estar unes setmanes a la universitat. No m’ho podia creure. No em podia creure que estigués compartint classe amb companys i companyes que havien entrat a aquesta carrera perquè sí, sense tenir ganes reals de ser mestres. No em podia creure que estigués compartint classe amb alguns companys i companyes que en quatre anys haurien de ser mestres i no sabien llegir i escriure correctament!

diumenge, 3 de novembre de 2013

FINLÀNDIA 2: ELS I LES MESTRES, I LA COMPETÈNCIA LECTORA

Continuo avui, tal i com us vaig prometre, amb la reflexió de Finlàndia a partir del documental de Singulars “Millorar l’educació per millorar la societat”, de Xavier Melgarejo.

Diumenge passat, dia 27 d’octubre de 2013, comentava la importància de l’engranatge del sistema educatiu, amb el familiar i el sociocultural: http://www.mireiaserra.cat/2013/10/finlandia-1-engranatge-sistema-educatiu.html

Avui em proposo centrar-me en les altres dues claus essencials del sistema educatiu finlandès. És evident que n’hi ha d’altres. De fet, n’hi ha un munt. L’esforç ha estat intentar seleccionar-ne només tres i compartir-les amb vosaltres per poder començar un debat sobre aquesta educació ideal.

Diumenge passat vaig acabar l’article intentant fer veure que ens hem de fer valorar com a mestres. Doncs avui continuo amb aquesta idea, ja que està totalment lligada amb la segona de les claus del sistema educatiu finlandès: els i les mestres.