És hora que aquest blog vegi la llum. És hora de començar a compartir amb vosaltres aquests escrits. Fins ara no ho havia fet perquè preferia donar a conèixer la pàgines amb tres o quatre entrades, sempre fa més goig, doncs ara és el moment. És el moment que aquest bloc comenci a ser llegit i sigui un espai per compartir opinions i punts de vista.
Per això, avui us començo preguntant: "Quins són els ingredients que fan una bona recepta?", "Quins són els ingredients que fan una bona mestra?".
Què creieu vosaltres, mestres i professorat? I vosaltres, pares i mares? Quines
qualitats són les que més us han agradat de les vostres mestres de pràctiques,
estudiants d'aquesta carrera? Què és allò que més us agrada de la vostra mestra
preferida, alumnes?
Trobo que és una pregunta imprescindible. Jo me l'he fet diverses vegades, abans d'entrar a la universitat, durant i després. I sabeu com he arribat a la conclusió que he après molt durant els quatre anys d'estudi (i sobretot, durant les pràctiques)? Perquè la resposta a aquesta pregunta ha anat canviant.
Durant la carrera ens han fet reflexionar sobre aquest tema moltes vegades. I sovint trobo que hi ha coses que ens fan repetir massa cops i no li trobo el sentit, però aquest cas és diferent. Perquè veig imprescindible pensar CONTÍNUAMENT "què és allò que necessitem per ser bones mestres". Perquè és això el que ens farà millorar com a mestres. Perquè és prou important com per dedicar-hi el temps necessari. I perquè, tal i com deia, la resposta va canviant. I això és el que ens demostra que estem aprenent. Perquè SEMPRE estem aprenent.
Deia que he hagut d'escriure un munt de vegades la resposta d'aquesta pregunta a la universitat. Malgrat això, no se'm ha fet gens pesat, perquè cada vegada ha estat un escrit diferent amb idees diferents.
Avui, doncs, podria haver fet un escrit a partir de tots ells (que els tinc ben guardats) i publicar-lo. Però la meva intenció no és pas aquesta. La meva proposta és deixar-vos aquí una de les idees que jo crec essencials i aconseguir fer un escrit conjunt a partir de les vostres opinions. M'encantaria que m'ajudessiu a completar aquesta recepta! Així que gràcies, ja d'antuvi! Espero aconseguir-ho!
Trobo que és una pregunta imprescindible. Jo me l'he fet diverses vegades, abans d'entrar a la universitat, durant i després. I sabeu com he arribat a la conclusió que he après molt durant els quatre anys d'estudi (i sobretot, durant les pràctiques)? Perquè la resposta a aquesta pregunta ha anat canviant.
Durant la carrera ens han fet reflexionar sobre aquest tema moltes vegades. I sovint trobo que hi ha coses que ens fan repetir massa cops i no li trobo el sentit, però aquest cas és diferent. Perquè veig imprescindible pensar CONTÍNUAMENT "què és allò que necessitem per ser bones mestres". Perquè és això el que ens farà millorar com a mestres. Perquè és prou important com per dedicar-hi el temps necessari. I perquè, tal i com deia, la resposta va canviant. I això és el que ens demostra que estem aprenent. Perquè SEMPRE estem aprenent.
Deia que he hagut d'escriure un munt de vegades la resposta d'aquesta pregunta a la universitat. Malgrat això, no se'm ha fet gens pesat, perquè cada vegada ha estat un escrit diferent amb idees diferents.
Avui, doncs, podria haver fet un escrit a partir de tots ells (que els tinc ben guardats) i publicar-lo. Però la meva intenció no és pas aquesta. La meva proposta és deixar-vos aquí una de les idees que jo crec essencials i aconseguir fer un escrit conjunt a partir de les vostres opinions. M'encantaria que m'ajudessiu a completar aquesta recepta! Així que gràcies, ja d'antuvi! Espero aconseguir-ho!
Doncs aquí us deixo
un dels pilars que formen una bona mestra, segons la meva opinió:
L’art de saber despertar les ganes d’aprendre en els nens i nenes.
Perquè d’altra forma, res té sentit. Els nens i nenes han d’aprendre perquè tinguin ganes d’aprendre, no perquè se’ls ho imposi. Per tant, és responsabilitat nostra que aquesta condició es doni. La qüestió és fer atractius els aprenentatges, fer projectes que motivin l’alumnat, fomentar l'aprenentatge significatiu, treballar cooperativa i col·laborativament, respectar els interessos, les inquietuds i les necessitats dels infants... Perquè si els nens i nenes no tenen ganes d’aprendre, estem perduts. I això dependrà, en gran mesura, de nosaltres.
Què us sembla?
L’art de saber despertar les ganes d’aprendre en els nens i nenes.
Perquè d’altra forma, res té sentit. Els nens i nenes han d’aprendre perquè tinguin ganes d’aprendre, no perquè se’ls ho imposi. Per tant, és responsabilitat nostra que aquesta condició es doni. La qüestió és fer atractius els aprenentatges, fer projectes que motivin l’alumnat, fomentar l'aprenentatge significatiu, treballar cooperativa i col·laborativament, respectar els interessos, les inquietuds i les necessitats dels infants... Perquè si els nens i nenes no tenen ganes d’aprendre, estem perduts. I això dependrà, en gran mesura, de nosaltres.
Què us sembla?
Un dels principals objectius de l'educació ha de ser ampliar les finestres a través de les quals veiem el món. Arnold Glasow.
ResponEliminaEndavant Mireia!!! Aquest blog té molt bona pinta.
Gràcies gràcies gràcies! Gran Arnold Glasow! I gràcies per fer-lo possible.
ResponEliminaJo crec que noslatres els alumnes sóm els que ho tenim més clar, perquè jo trobo que jutjar-se a un mateix és molt complicat, pero els altres que et veuen desde fora siq eu poden jutjar amb més claritat.
ResponEliminaI dic que és el que ho tenim més clar ja que cada dia les veiem.
Doncs no m'enrotllo més i dic la meva opinio:
Bé jo crec que cada mestra té el seu punt i a partir d'aquell punt elles l'han de desenvolupar fer-lo gran i a partir d'aquell punt tan gran treuren profit, vull dir que si algu et surt bé no ho deixis enrere pensant qeu no ho podras millorar tingueu present i feso servir tant com puguis!!!
LO que jo crec que es essencial per a un mestra es que conegui bé els alumnes perquè cadascu de nosaltres és diferent i potser a un quan s'enfada si el castigues no ho fa mai més i a un altre ho torna a fer pwerque te ravia i ho fa més gran, o sigui ja m'enteneu , si no coneixes be a la persona ni la situació no pots tirar endavant.
L'altre punt es aixo que tu dius Mireia que ha de fer dic¡vertida la classe ha de fer que disfrutem !!!( cosa que molts profes no posen en pràtica).
I de moment no sem acodeix res més .
AIxo va per tots els profes que son nous com la Mireia:
TOTS TENIU UN PUNT BO DESCOBRIU-LO I DESENVOLUPEULO , AQUEST PUNT US POT CANVIAR LA VIDA!!!
Molts petons Mireia!!!!
Tens tota la raó del món! Cada mestra ha d'aprofitar les seves qualitats! Quanta raó tens Anna!!! Veus com tu també m'ensenyes molt a mi i em fas pensar?
ResponEliminaI tens tota la raó del món! És essencial conèixer els nens i nenes amb els quals tens la sort de compartir tantes hores!!! Com més els coneguis millor!!!
Aiiiiiii gràcies preciosa!!!
Gràcies per la teva aportació! De debò! M'ha encantat! Esperaré les següents!!!
UNA ABRAÇADA GEGANT!